Chwytliwy tytuł artykułu, ale i intrygujący lead zwykle przesądzają o tym, czy pozyskasz czytelnika na samym starcie. Te dwa elementy są, więc szczególnie ważne. Nawet jeżeli Twój tekst jest ciekawy i jeden z lepszych nie zostanie zauważony przez internatów, jeżeli Twój tytuł będzie nudny, jak i również sam tytuł. Jest, więc o co walczyć! W tym artykule przekażemy Ci jak stworzyć strategiczny i skuteczny lead.
Co to jest ten lead?
Lead, zwany również wstępem do artykułu, albo zajawką to krótki akapit występujący zaraz po tytule, a przed typową treścią właściwą.
Jego celem jest wprowadzenie czytelnika w zagadnienie no i również zaciekawienie go na tyle, aby zechciał on przeczytać dalszą część naszego artykułu.
Są dwie szkoły na temat tworzenia leadów. Niektórzy wolą napisać go na samym początku pracy, podczas pisania treści, czyli po wymyśleniu danego tytułu. Inni z kolei przygotowują wstęp po napisaniu całej treści. Traktują go jak wisienkę na całym torcie. Co w zasadzie jest tak samo zrozumiałe. Wtedy dokładnie wiedzą, co również zawarte jest w naszej treści, mogą również wycisnąć z niej swoistą esencję i umieścić ją w zajawce.
Idealny lead powinien, zawierać maksymalnie od 2 do 5 zdań co przekłada, się na 200 a 400 znaków ze spacjami. Zajawka do artykułu zwykle mocno się wyróżnia w treści. Między innymi:
– Kursywą.
– Pogrubieniem tej części treści.
Najlepiej będzie, wówczas gdy we wstępie będziesz używał prostego języka, ale o wiele krótszych zdań. Czytelnik, który nie zrozumie Twojego przekazu na samym początku, z pewnością zniechęci i opuści Twoją stronę poszukać czegoś innego.
Jak napisać lead do artykułu? Skuteczne strategie
Chwytliwy tytuł, ale i intrygujący lead to elementy, które decydują o Twoim sukcesie, bo to właśnie od nich zależy od pozyskania odbiorców. Staraj się, więc za ich pomocą zaciekawić czytelnika, ale i przekazać mu, że Twoja treść jest warta.
Streszczenie informacji zawartych w artykule
Lead może być również swego rodzaju podsumowaniem tych najważniejszych informacji z treści. Jest to, wiec nic innego jak zwięzłe streszczenie całej treści w krótkim wstępie, bo przecież nikt nie chce marnować czasu na czytanie całości, jak może przeczytać właśnie lead.
Tajemnica zawarta w tekście
Rozbudź ciekawość swoich wszystkich czytelników poprzez wstęp owiany tajemnicą. Spraw, aby jednakże użytkownik poczuł się mocno wyjątkowy, unikalny, ale i posiądzie wiedzę, do której dostęp mają tylko Ci nieliczni.
Statystyki a może szokujące fakty
Wykorzystanie konkretnych licz w samym wstępie albo i połączenie sensacyjnych informacji może zdziałać wielkie cuda.
Zastosuj język korzyści
Język korzyści jest już nieodłącznym elementem tworzenia treści, ofert i przekazów, w których nacisk kładzie się na takowe potrzeby, ale i oczekiwania odbiorcy.
Zaprezentuj więc internaucie korzyści, które zyska po przeczytaniu swojej treści.
Pobudź emocje
Możesz wzbudzić zainteresowanie czytelnika poprzez oddziaływanie na jego emocje zarówno te pozytywne, jak i również te negatywne.
Moc, która jest, w pobudzeniu emocji jest, naprawdę ciekawa, ale i wspaniała.
CTA
CTA to nic innego jak wezwanie do działania, ale i motywuje on odbiorcę do wykorzystania konkretnej czynności. W tym przypadku warto zainwestować w takie dodatki jak:
– Dowiedz się więcej!
– Koniecznie przeczytaj!
– Sprawdź to!
Możliwości jest tak naprawdę wiele, co możesz wykorzystać i sprawdzić, czy wówczas Twój lead przyjmie się lepiej!